Caroline - Mangrunds Pics

Tjo Bloggen :)
Nu är gardinstången uppe itaket efter många om och men. Visst jag älskar IKEA och hela deras sortiment , men varför kan inte inte bara vara att få allt i ett paket istället för att man måste köpa til massa extra saker som inte ens står att man behöver fören amn uppnar kartongen , läser intruktionerna och där i ena hörnet i storlek - max- 8 , Obs, hållarna ...... behövs för att sätta upp detta ! Man blir så satans sur ! Men nu är den uppe och nu visar det sig att krokarna är fel aktiga för dom gardiner jag har . Jag vet inte kanske är det bara vi som är ouppmärksamma , men trött blir man ibland .
Jag vaknade iaf ca halv 12 i morse och ja gick direkt in i duschen och tvättade ur havsluften ur håret, satte på mig bikinin och ut i solen. Säger bara det att värmen är sååå myyycket tjockare här än vid kusten !! :O
hur som helst så ska ni få bilderna från Mangrund ;D
Min lunch ,  Ägg & Bacon sandwisch med honung och senapsmajonäs från Statoil ^^,
Det första whisper gör är att fastna under en sjöbod x) Jag fick dra ut honom i framtassarna >.<
Frågan är bara hur han kom in men inte ut ?
Jag och...
...Micke tog båten ut till fågelön ;)
Någon som ser någon fågel??
Nå, jag ser dom . Överallt....
En lite sötnos gick runt på stranden ^^,
Senare på kvällen sen åkte jag och Micke ut o fiska :)
Vi fick några små abborrar , lr rättare sagt, HAN fick ca 8 st och en gädda .
Och jag fick en gädda :D
Kände inte för att visa mitt ansikte där x)
Mamma var uppe i nyllet på mig med kameran när jag rensade den - ja , vi äter gädda ^^, gott om man gör som jag brukar tillaga den ;) - men dom bilderna kmr nog inte upp, lite såhär... va säger man... blodiga x)
Nästa dag - Tillagningsdax
Jag tänkte ge er detta som ett litet "bild recept" ^^, Börja med att lägga ut folie på bordet/bänken. Pensla ut matolja över hela folieytan , ha sallt och peppar på. Lägg dit fisken.
Öppna den. Salta, Peppra , kött & Grillkrydda. Lägg i Skivad tomat , rödlök och smör.
Lägg foliet runt, och ta en ny foliebit och lägg ännu ett varv.
Lägg foliepaketet direkt på glöden i grillen.
hihi , nu kan ni laga Gädda á la Carro ;)
Jag blev nyss jätteglad för att jag nu efter hur mycket bilduppladdningar som helst trode att jag var klar, men jag kom på att jag måste visa er den tillfälliga och plötsliga stormen som kom på 3 min !!!! Från super fins soligt väder, där alla låg och smälte bort i solen till att man nästan blåste bort!
den brukar va stilla i hamnen även om det blåser, så ni kanske förstår att de blåser massa!!
BLÅÅÅST!!!

Elli !! Kolla inte !!





Och sista nu då ;)
Ett olöstmysterie , vad är det som  synd i horisonten ! o.O
Peace Y

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: på slimshopping.se:)

2011-06-06 @ 20:49:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0