Caroline - Grönt te

Tjo Bloggen :)

Jag har nu ingått i ett test. Jag har läst runt endel ett tag och kommit fram till att grönt te är helt underbart bra för dig. Jag vet inte vart jag ska börja att berätta vad den åstakommer.
  • Du får fräschare hy. ( all hud ska ha byttsut efter 30 dagar )
  • Skyddar mot UV-strålning likt solskyddsfaktor . Ett bra tips såhär på sommaren ! Men måste dock komplentteras med solskyddsfaktor då grönt te inte har alla egenskaper som det.
  • Skyddar mot sjukdommar,virus och stärker immunförsvaret.
  • Risken för cancer minskar eftersom att teét innehåller katechin som är en antioxidant.
  • Stimulerar vikt då det hjälper matsmältningen och har en kolestrol sänkande verkan så du går ner i vikt.
Du kan även använda (Nu ska du alltså inte dricka det ! )  grönt te till massan annat, bl.a om du har trötta ögon, har problem med akne eller finnar, om du bränt dig i solen eller någon annanstans,  fräscha fötter och motverkar inflamation efter rakning.
Rekomenderade antal koppar per dag - 2-3 Max 7 då det kan ta skada på njurarna att dricka för mycket.
30 dagar från och med nu!
Peace Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0